Fr

BLUE

Publicis Groupe lanceert de duurste e-commerce ter wereld

Woensdag 12 April 2023

Publicis Groupe lanceert de duurste e-commerce ter wereld

In de marge van de recente waterconferentie van de Verenigde Naties en op verzoek van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken hebben de creatieve teams van Publicis Groupe Benelux onder leiding van Eduardo Marques een e-commerceplatform ontwikkeld waarop basisvoedingsmiddelen tegen absurd hoge prijzen worden aangeboden. Zo kosten zakjes rijst van 5 gram 89 dollar, is er een superaanbieding van 35 gram maïs voor 129 dollar of mineraalwater dat 199 dollar per 15 ml kost.
 
In feite toont deze e-commerce die The Drop Store gedoopt werd wat er met het productaanbod zou kunnen gebeuren in een toekomst waarin water schaars is. Naast de prijs worden de producten aangeboden in miniverpakkingen (die overigens zeer stijlvol zijn) om te tonen welke risico’s er verbonden zijn aan een aanhoudende watercrisis. Bij elk product staat ook een pictogram dat de oorzaak van de schaarste aangeeft: vervuiling, overstromingen of droogte.
Volgens schattingen van de VN zijn de waterrijke gebieden in de wereld de afgelopen eeuw met 70% afgenomen.

Archief / BLUE