Fr

BLUE

Havas integreert milieu-impact in zijn prestatiemetingen

Zondag 19 Maart 2023

Havas integreert milieu-impact in zijn prestatiemetingen

De Havas-groep kondigde de lancering aan van een oplossing voor het optimaliseren van marketing- en communicatieprestaties “met koolstofbeperking”. De tool heet M4 – wat staat voor Meaningful Marketing Mix Modeling - en werd ontwikkeld door CSA Data Consulting, de dochteronderneming van de groep die gespecialiseerd is in predictieve platformen.
 
De tool is ontstaan uit de vaststelling dat de marketingafdelingen van bedrijven er doorgaans wel in slagen hun bedrijfsprestaties te evalueren, maar minder goed in staat zijn hun milieu-impact in deze evaluatie te integreren.
 
M4 zal daarom expertise in econometrische modellering en koolstofimpactberekening combineren en de Havas Impact Carbone-methodologie integreren, het interne instrument om de koolstofimpact van campagnes te meten.
 
M4 is beschikbaar in Frankrijk en wordt al gebruikt door Decathlon, maar zal binnenkort ook internationaal worden ingezet, aldus Havas.

Archief / BLUE