Fr

BLUE

Hoe RMB het Reclamefresco uitdraagt

Vrijdag 21 April 2023

Hoe RMB het Reclamefresco uitdraagt

Eind 2022 organiseerde RMB - tijdens de voorstelling van zijn nieuwe positionering - voor het eerst in België een 'Fresque de la Publicité'. Dit 'Reclamefresco' is een variatie op het Klimaatfresco en werd door TF1 Pub en Youmatter speciaal voor de Franse reclamesector ontwikkeld. RMB herwerkte op zijn beurt dit voor de Belgische markt en organiseert nu interactieve workshops om de spelers in ons ecosysteem bewust te maken van de impact die het reclamevak heeft op de klimaatverandering.  
 
Het project wordt aangestuurd door Valérie Janssens (Development Director) en Vincent Binon (Development Project Manager en erkende facilitator van de 'Fresques de la Publicité').
 
Het resultaat? Collaboratieve, ludieke en interactieve workshops die bedrijven en hun teams helpen om de uitdaging van de klimaatverandering in hun eigen vakgebied aan te gaan. Bovendien stimuleren ze de deelnemers om actief denkpistes te zoeken en concreet actie te ondernemen. Een workshop duurt drie uur en bestaat uit drie fasen: reflectie (de milieueffecten identificeren), workshop (de transitiehefbomen identificeren) en debriefing (de geïdentificeerde hefbomen delen).
 
De workshops zijn toegankelijk voor alle spelers in de sector en worden georganiseerd (in het Frans) volgens twee formules: in en voor een bedrijf op aanvraag (maximaal 16 personen) of bij RMB (10 tot 20 deelnemers). Tot nu toe zijn er vier data gepland: 9 mei, 25 mei, 6 juni en 22 juni.
 
Prijzen en inschrijvingsdetails vind je hier

Archief / BLUE