Fr

BLUE

Burberry Landscapes: arty én milieuvriendelijke OOH-installaties

Maandag 30 Januari 2023

Burberry Landscapes: arty én milieuvriendelijke OOH-installaties

Op het eerste gezicht heeft ‘Landscapes’, de nieuwe campagne van Burberry, alles om al wie niet van reclame houdt en het milieu wil beschermen tegen de haren te strijken. Toch zijn de immersieve artistieke installaties ter ere van de beroemde tartanprint met zijn beige ruiten perfect geïntegreerd in het natuurlijke kader dat ze herbergt.
 
De immersieve creaties die in Zuid-Afrika en op de Canarische eilanden staan, sluiten helemaal aan bij de waarden van het merk – avontuur en respect voor ruimte – met de ambitie om verantwoorde kunst te promoten.
 
Op de Canarische eilanden, en meer bepaald op het vulkanische El Hierro kreeg de Spaanse kunstenaar Jorge Rodriguez Gerada de kans om zich uit te leven. Hij maakte een reproductie van de beroemde Burberry-check door gebruik te maken van verf op basis van melk die geleidelijk zal vervagen door de impact van wind en water, zonder enig spoor achter te laten. Zijn werk werd trouwens goedgekeurd door het milieudepartement van El Hierro, aldus Burberry.
 
De tweede installatie is te zien in de streek van het Zuid-Afrikaanse Overberg, waar het embleem van het merk 'geplant' werd door plaatselijke tuinders, op basis van planten die geselecteerd werden door specialisten in diversiteit. Ook daar zal de impact op het milieu naar verluidt onbestaande zijn.

Archief / BLUE