Fr

BLUE

Zijn de Cannes Lions verenigbaar met het klimaatengagement van de bureaus?

Vrijdag 11 Maart 2022

Zijn de Cannes Lions verenigbaar met het klimaatengagement van de bureaus?

“Het breekt mijn hart om dit als Fransman te zeggen, maar ik geloof dat dit een kwestie is die we als sector openlijk moeten bespreken als we onze collectieve verbintenissen om de klimaatverandering aan te pakken, serieus willen nemen”, aldus Arthur Sadoun, CEO van Publicis Groupe, in een interview met Campaign over hoe de reclamesector wereldwijde evenementen steunt en zich tegelijk inzet voor een duurzamer milieu.
 
“Prijsuitreikingen in het algemeen zullen altijd een cruciale manier zijn om te vieren waar we allemaal van houden in deze sector, meer bepaald creativiteit in al zijn vormen. Wat de Cannes Lions betreft, moet ik toegeven dat het nog een ver-van-mijn-bedshow is, aangezien elke maand zijn eigen onzekerheden met zich meebrengt (deze uitspraken dateren van voor de invasie in Oekraïne, nvdr), maar ik kijk er wel naar uit om mensen weer persoonlijk te ontmoeten. De vraag die je stelt, is echter zeer actueel: zijn wij goed bezig voor de planeet als we mensen vragen om naar Zuid-Frankrijk te reizen, wetende dat de overgrote meerderheid van de duizenden deelnemers uit de States komt?”
 

 

Archief / BLUE