SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

 EDITOR'S PICK

  

Eerste lessen uit de CIM NRS: de Franstalige dagbladen krijgen klappen  


Eerste lessen uit de CIM NRS: de Franstalige dagbladen krijgen klappen

In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...

en savoir plus

Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen

IPM, ProduPress en Pebble Media presenteren DaviD  


IPM, ProduPress en Pebble Media presenteren DaviD

Om te beantwoorden aan de groeiende behoeften inzake gepersonaliseerde reclame in een kwalitatieve en transparante, wettelijke context presenteerden IPM, ProduPress en Pebble Media zoals enkele...

en savoir plus

Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen

BME wil eventcommunicatie inzetten als economische en maatschappelijke motor


BME wil eventcommunicatie inzetten als economische en maatschappelijke motor

 
Afgelopen zomer presteerden de bedrijven die instaan voor de veiligheid van alle evenementen die in Brussel georganiseerd werden door de vzw Brussels Major Events (BME) samen 3.876 uren. 225...

en savoir plus

Auteursrecht: de uitgevers slaken een zucht van opluchting


Auteursrecht: de uitgevers slaken een zucht van opluchting

Tijdens hun plenaire zitting in Straatsburg hebben de Europese parlementsleden uiteindelijk gestemd voor een herziening van het auteursrecht (438 stemmen voor, 226 tegen en 39 onthoudingen)....

en savoir plus

Isobar buigt zich over influencers  


Isobar buigt zich over influencers

Belgium under the influence’ is een uitgebreid en heel volledig onderzoek gewijd aan Influence Marketing. Het wordt gevoerd door Isobar (Dentsu Aegis Network), samen met BAM, Influo en Profacts....

en savoir plus

Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen


 FOREIGN AFFAIRS

  

Publicis hatelijk voor Diesel


Publicis hatelijk voor Diesel

De creaties van Publicis Italy voor Diesel volgen elkaar op. Ze lijken niet op elkaar, maar zijn altijd boeiend en beginnen een heuse saga te vormen die de ‘edgy’ reputatie van het merk in eer...

en savoir plus

Rozapark zet de Brusselaars in de schijnwerpers voor Thalys


Rozapark zet de Brusselaars in de schijnwerpers voor Thalys

Rozapark maakte een nieuwe campagne voor Thalys. Die is gewijd aan een van de voornaamste bestemmingen van de treinmaatschappij: Brussel. De hoofdstad van Europa wordt voorgesteld via zijn...

en savoir plus

BETC Parijs dient Pathé Gaumont van repliek


BETC Parijs dient Pathé Gaumont van repliek

BETC Parijs creëerde voor Pathé Gaumont een mooie liefdesverklaring aan de film en een liefdesverklaring tout court, gebald in een spot van bijna drie minuten in een regie van Xavier Giannoli....

en savoir plus

W+K en Nike liepen vooruit op het record van Kipchoge


W+K en Nike liepen vooruit op het record van Kipchoge

De spot die Wieden+Kennedy de dag voor de marathon van Berlijn uitzond, was beslist profetisch. Daar verpulverde de Keniaan Eliud Kipchoge het wereldrecord (2u01:39). In beeld nachtelijke stappen...

en savoir plus

72andSunny in tandem met Martin Garrix voor Axe


72andSunny in tandem met Martin Garrix voor Axe

Ter ondersteuning van zijn nieuwe contentplatform Axe Music sloot Unilever een partnerschap met de Nederlandse dj Martin Garrix. Dat leidde tot de verkoop van een gelijknamige bodyspray die...

en savoir plus

 

CAMPAIGN OF THE WEEK

DDB rekruteert vrijwilligers voor StuBru

DDB rekruteert vrijwilligers voor StuBru


DDB maakte een kippenvel-campagne voor de nieuwe editie van ‘De Warmste Week’, de beroemde fundraising actie voor het goede doel van Studio Brussel.


en savoir plus
Meet the star

Milky Way - Meet the stars

Louis Roba & Alex Grevesse (20something) - 31/08/18


en savoir plus

AGENCIES

Het nieuwe Dallas geeft zich bloot met Buck Angel

Het nieuwe Dallas geeft zich bloot met Buck Angel

    


Om zijn bijgestuurde positionering en de bijhorende nieuwe baseline voor te stellen pakt het Antwerpse bureau Dallas (een onderdeel van &Koo en de Cronos-groep) uit met een opvallende B2B...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen

Mandelbrot en Wijs versterken hun positie met Gents

Mandelbrot en Wijs versterken hun positie met Gents

    


Het interactieve boetiekbureau Gents associeert zich met Wijs, het digitale communicatiebureau van de onafhankelijke Gentse groep Mandelbrot. Met deze structurele en strategische integratie willen...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen

Gilles Bindels maakt promotie bij Ogilvy WW

Gilles Bindels maakt promotie bij Ogilvy WW

    


Gilles Bindels, CEO en samen met Yves Baudechon mede-oprichter van Social.Lab, werd door Ogilvy gekozen als wereldwijd verantwoordelijke van het partnership tussen het bureau uit het WPP-netwerk...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen

BRANDS

Havas Media toont zijn talenknobbel voor BNP Paribas Fortis

Havas Media toont zijn talenknobbel voor BNP Paribas Fortis

    


In het kader van een campagne die zich richt tot expats, maakte BNP Paribas Fortis in samenwerking met Havas Media en Posterscope een campagne op het VIOOH Content-platform van JCDecaux voor de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om dit artikel te lezen

BinckBanck daagt de beleggers uit

BinckBanck daagt de beleggers uit


Onlyhumans bedacht de ‘Binck Challenge’, een interactieve campagne voor BinckBanck. Die nodigt iedereen – al dan niet met kennis ter zake – uit om te matchen met een van de drie voor de...


en savoir plus

De Lijn bedankt zijn hoffelijke klanten met LDV

De Lijn bedankt zijn hoffelijke klanten met LDV


In 2017 registreerde De Lijn 2.800 incidenten, gaande van (verbale) agressie tegenover de chauffeur of een passagier tot geweld. Om daar iets aan te doen vroeg de vervoersmaatschappij LDV United...


en savoir plus

MEDIA

IPM lanceert de eerste Franstalige site exclusief voor sport

IPM lanceert de eerste Franstalige site exclusief voor sport


Via zijn merk DH sloot IPM een partnerschap met Eleven Sports om een nieuw sportplatform in het leven te roepen. Op het menu van Les Sports + (by DH): interviews, analyses, reportages, exclusieve...


en savoir plus

NRJ Vlaanderen gaat in zee met IP Belgium nadat VAR afhaakt

NRJ Vlaanderen gaat in zee met IP Belgium nadat VAR afhaakt


Coup de théâtre in medialand. NRJ Vlaanderen, de nieuwe stadsradio van Mediahuis en SBS Belgium die vanaf september te beluisteren is op FM, de kabel en online, gaat dan toch niet zoals eerder...


en savoir plus

De Persgroep Publishing en Medialaan nemen Cascade over

De Persgroep Publishing en Medialaan nemen Cascade over


Groot nieuws in tijdschriftenland. De Persgroep Publishing en Medialaan die vanaf 2019 samen een nieuw mediabedrijf volgen, nemen de Belgische uitgeverij Cascade over van moederbedrijf Audax....


en savoir plus

CREATIONS

FamousGrey in de file voor de NMBS

FamousGrey in de file voor de NMBS


Bij de start van de Week van de Mobiliteit vestigt een campagne van FamousGrey voor de NMBS de aandacht van de automobilisten rechtstreeks op hun grootste probleem: de files. Dat doet ze via twee...


en savoir plus

DDB wil geen kaartjes voor VW

DDB wil geen kaartjes voor VW


Volkswagen en DDB bedachten een ludiek antwoord voor de bekende kaartjes die autoverkopers achter de ruitenwissers steken, hoewel dat verboden is. Daarom creëerden de adverteerder en zijn bureau...


en savoir plus

DDB maakt de cirkel in schoonheid rond voor Ikea

DDB maakt de cirkel in schoonheid rond voor Ikea


Na het succes van de vier eerste tv-spots voor Ikea gaat DDB verder op de ingeslagen weg met een opmerkelijke productie rond het thema ‘Ikea schudt het salon wakker’. Deze keer staat er een...


en savoir plus

PREMIUM AGENCIES

SPACE

Plus d'infos

FAMOUSGREY

Plus d'infos

HILARIOUS

Plus d'infos

ISOBAR

Plus d'infos

MAKE LEMONADE

Plus d'infos

BECONTENT

Plus d'infos

MostWanted

Plus d'infos

VIZEUM

Plus d'infos

NEWWORLD BELGIUM

Plus d'infos

NEWWORLD BELGIUM

NEVEREST

Plus d'infos

Propaganda

Plus d'infos

PLAN.NET BELGIUM

Plus d'infos

FAST FORWARD EVENTS

Plus d'infos

FAST FORWARD EVENTS

DE VLOER

Plus d'infos

DE VLOER

DARWIN BBDO

Plus d'infos

MINDSHARE

Plus d'infos

MOJUICE

Plus d'infos

WUNDERMAN ANTWERP

Plus d'infos

SHAKE

Plus d'infos

IPG MEDIABRANDS BELGIUM

Plus d'infos

CARAT

Plus d'infos

MEDIAPLUS BELGIUM

Plus d'infos

ATYPIC

Plus d'infos

DUVAL GUILLAUME

Plus d'infos

HUNGRY MINDS

Plus d'infos

AMNET

Plus d'infos

AMNET

ZIGT MEDIA

Plus d'infos

MORTIERBRIGADE

Plus d'infos

BLACK IS BLUE

Plus d'infos

ONLYHUMANS

Plus d'infos

HAPPINESS BRUSSELS

Plus d'infos

PEGGY O.

Plus d'infos

SOCIAL.LAB

Plus d'infos

SOCIAL.LAB

BUTIK AGENCY

Plus d'infos

New Balls Please

Plus d'infos

Ogilvy & Social.Lab

Plus d'infos

ADVERTHYPE

Plus d'infos

ADVERTHYPE

SILVER & COPPER

Plus d'infos

Tramway21

Plus d'infos

Altavia ACT*

Plus d'infos

BIG BAD WOLF

Plus d'infos

BE CONNECT

Plus d'infos

LIELENS

Plus d'infos

WHAT'S IN A NAME ?

Plus d'infos

SECONDFLOOR

Plus d'infos

IDWEAVER

Plus d'infos

ADJUST

Plus d'infos

DENTSU AEGIS BELGIUM

Plus d'infos

HIGH 5*

Plus d'infos

SERVICEPLAN

Plus d'infos

CITYCUBES

Plus d'infos

OKAZOOM

Plus d'infos

OKAZOOM

HAVAS BRUSSELS

Plus d'infos

STRATEGIE AGENCY

Plus d'infos

SOLUTIONS

Plus d'infos

PROFIRST BRUSSELS

Plus d'infos

WAVEMAKER

Plus d'infos

WAVEMAKER

BLUEMANGO DESIGN

Plus d'infos

THE MANIFEST

Plus d'infos

BUZZ IN A BOX

Plus d'infos

VO EVENT

Plus d'infos

DONE BY FRIDAY

Plus d'infos

RCA GROUP

Plus d'infos

POSTERSCOPE

Plus d'infos

LDV UNITED

Plus d'infos

DIGITAS

Plus d'infos

DDB BRUSSELS

Plus d'infos

HAVAS MEDIA GROUP BELGIUM

Plus d'infos

HAVAS MEDIA GROUP BELGIUM

MINALE DESIGN STRATEGY

Plus d'infos

&KOO

Plus d'infos

THE OVAL OFFICE

Plus d'infos

BIG SMILE AGENCY

Plus d'infos

ADDRETAIL

Plus d'infos

IPROSPECT

Plus d'infos

DM&S COMMUNICATIONS

Plus d'infos

EXPANSION PARTNERS

Plus d'infos

OUTSIGHT

Plus d'infos

LEO BURNETT BRUSSELS

Plus d'infos

KUNSTMAAN (PART OF ACCENTURE INTERACTIVE)

Plus d'infos

monalisa

Plus d'infos

BBDO BELGIUM

Plus d'infos

MAXUS BELGIUM

Plus d'infos

AIR BRUSSELS

Plus d'infos

HIGHCO SHELF SERVICE

Plus d'infos

CHOCO

Plus d'infos

OMD / OMNICOM MEDIA GROUP

Plus d'infos

PUBLICIS BRUSSELS

Plus d'infos

GUTZANDGLORY

Plus d'infos

ABSOLUTE AGENCY

Plus d'infos

CARRE ASSOCIATES

Plus d'infos

CONTENT CONNECTIONS

Plus d'infos

PROPHETS

Plus d'infos

BLUE 449 BELGIUM

Plus d'infos

EMAKINA

Plus d'infos

FEDERATE

Plus d'infos

ZENITH OPTIMEDIA BELGIUM

Plus d'infos

J. WALTER THOMPSON BRUSSELS (JWT BRUSSELS)

Plus d'infos

SUPERMACHINE

Plus d'infos

SUPERMACHINE

MEDIASCALE

Plus d'infos

MOST POPULAR THIS WEEK



PREFERRED PARTNERS

THE SPEAKER'S CORNER

Schandaalcultuur door Griet Byl (MM)

Schandaalcultuur door Griet Byl (MM)



INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  

  Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus

Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien

Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott

Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

MAGAZINE

Magazine

SHOWTIME

Showtime
Close

Geinteresseerd in onze inhoud ?


Media Marketing biedt u één maand GRATIS toegang tot al zijn digitale producten. Laat deze kans niet aan u voorbijgaan !



Vervoeg ons