Fr

CREATIONS

Wavemaker grensverleggend op de UBA Trends Day met Person.AI.lity test voor marketeers

Donderdag 25 April 2024

Wavemaker grensverleggend op de UBA Trends Day met Person.AI.lity test voor marketeers

Wavemaker kwam met een innovatieve activatie, gebaseerd op een relevant insight in de tijdsgeest, en stelde ze voor aan de meer dan duizend marketeers die de UBA Trends Day bijwoonden.
 
Aangezien de ontwikkeling van GenAI nogal wat bezorgdheden kan wekken en als je weet dat het onze persoonlijkheid is die mensen onderscheidt van AI terwijl ze ook ons vermogen bepaalt om ons aan te passen aan veranderingen, bedacht het mediabureau een wedstrijd gebaseerd op een dubbele persoonlijkheidstest. Die werd Person.AI.lity gedoopt en is geïnspireerd door de bekende Rorschachtest. De test wordt zowel gepresenteerd aan Gemini, de GenAI van Google, als aan de marketeers die Trends Day bijwoonden.
 
Aan de deelnemer wiens antwoorden het verst van die van Gemini af lagen, bood Wavemaker een digitale campagne ter waarde van 5.000 euro aan. Daarnaast ontving elke deelnemer ook zijn of haar AI-differentiatiescore, vergezeld van de naam van een beroemdheid (zoals Barak Obama, Neil Armstrong, Salvator Dali of Coco Chanel) van wie de persoonlijkheidstest het dichtst bij de zijne (of hare) lag.
 
Om de deelname aan dit experiment te organiseren en te optimaliseren, gebruikte Wavemaker de geolocatietechnologie van Adsquare om alleen marketeers die in de ING Arena aanwezig waren te targeten op alle platforms (exclusief SoMe).
 
“In de toekomst zouden we ons kunnen voorstellen dat we mensen targeten op basis van de concerten die ze hebben bezocht, de culturele tentoonstellingen die ze hebben bezocht of zelfs tijdens micro-evenementen... De mogelijkheden zouden oneindig worden”, aldus Florian Linclau, Head of Analytics & Insight bij Wavemaker en GroupM.
 
En de drempel voor deelname zo laag mogelijk te maken, deelde het bureau zijn wedstrijd op Instagram, in de vorm van een Story, vanuit de veronderstelling dat die app aanwezig is op de smartphones van de meeste marketeers.
 
“In een notendop was het onderliggende idee om aan te tonen dat mensen en menselijke vaardigheden belangrijker zijn, of zouden moeten zijn, dan machines, maar dat ze kunnen samenwerken... zoals Kasparov, die Freestyle Chess uitvond nadat hij had verloren van Deeper Blue”, lacht Florian Linclau.
 
Bij afsluiten van dit artikel had Wavemaker iets meer dan 150 deelnemers aan de persoonlijkheidstest. De actie gaat nog een paar dagen door en is nog steeds gericht op deelnemers aan de Trends Day.

Archief / CREATIONS