Fr

BLUE

Twee Grand Prix drukken hun stempel op de Cannes Lions

Vrijdag 30 Juni 2023

Twee Grand Prix drukken hun stempel op de Cannes Lions

Op 23 juni sloot de 70ste editie van de Cannes Lions haar deuren. 

Een week lang legden honderden juryleden uit de hele wereld (over de uitstoot wil je liever niet nadenken) zich vlijtig toe op de selectie en bekroning van het kruim inzake creativiteit voor het afgelopen jaar.
 
Bij de vele uitgereikte Lions zijn er twee die er uitspringen en die de nefaste impact van de vele verplaatsingen waard zijn.
Titanium Lion – ‘The First Digital Nation’ (The Monkeys Sydney - The Government Of Tuvalu)
Volgens het huidige internationale recht bestaat een land niet als het geen afgebakend grondgebied bezit. Idem, als een land niet langer een afgebakend grondgebied heeft...
 
Dit is het trieste lot dat Tuvalu, een Polynesische staat en archipel gesitueerd in het westen van de Stille Zuidzee, te wachten staat: zijn verdwijning is onvermijdelijk door de klimaatverandering.
 
Gezien de urgentie van de situatie en vooral om de internationale gemeenschap te sensibiliseren, te beginnen met leiders overal ter wereld, kwamen The Monkeys Sydney op het ingenieuze idee om van Tuvalu ‘The First Digital Nation’ in de Metaverse te maken, de ultieme oplossing om ervoor te zorgen dat een land, zijn mensen, zijn geschiedenis en zijn cultuur nooit van de kaart worden geveegd...
Creative B2B – ‘EART4’ (AlmapBBDO Sao Paulo - B3 Stock Exchange & United Nations Global Impact)
Als je jezelf perfect verstaanbaar wilt maken, kun je het beste dezelfde taal spreken als de persoon aan wie je je boodschap wilt overbrengen. Op basis van deze basisgedachte heeft AlmapBBDO een geniale bewustwordingscampagne ontwikkeld voor United Nations Global Impact, in samenwerking met B3 Stock Exchange.
 
‘EART4’ is gericht op CEO's en bedrijfsleiders om hen te overtuigen meer betrokken te raken bij urgente acties om de planeet te redden. AlmapBBDO heeft besloten hen aan te spreken in een taal die zij door en door kennen - de taal van het bedrijfsleven - en de aarde te veranderen in een multinational, waarvan veel dochterondernemingen in zwaar weer verkeren en zelfs op de rand van faillissement staan...

Archief / BLUE