Fr

BLUE

Ook Vanden Borre herstelt en repareert

Maandag 17 April 2023

Ook Vanden Borre herstelt en repareert

De wereld verandert en stilaan worden we ons bewust van het feit dat we onze levenswijze zullen moeten aanpassen. Sinds vorig jaar gaat Vanden Borre mee in deze trend: de keten wil nog meer inzetten op duurzaamheid, zoals blijkt uit de laatste reclamecampagnes die het voerde onder de baseline ‘Vanden Borre is er voor het leven’.
 
Deze ambitieuze slogan belichaamt de belofte van het Belgische filiaal van de Fnac Darty-groep: huishoudtoestellen van kwaliteit leveren voor elk moment in ons leven. Volgens dezelfde instelling herschreef en verhelderde de retailer zijn beroemde vertrouwenscontract, met als rode draad verbintenissen inzake prijs, advies, dienstverlening en duurzaamheid. Vanden Borre verbindt zich ertoe de levensduur van zijn toestellen te verlengen, door de voorkeur te geven aan herstelling boven vervanging. Daartoe kan het bedrijf rekenen op zijn eigen herstellingsdienst die naar verluidt exclusief is voor de sector en op een paar … schroevendraaiers.
 
Schroevendraaiers? Ja, schroevendraaiers die symbool staan voor de duurzaamheid die Vanden Borre nastreeft. Marketing manager Elke De Vuyst: “Al vele jaren doorkruisen onze herstellers het land met een schroevendraaier bij de hand. Zo redden ze elk jaar 65.000 toestellen van het stort. In het kader van het duurzaamheidsluik van ons Vertrouwenscontract kiezen we er resoluut voor de levensduur van de elektrische toestellen te verlengen. Het werk dat onze technici dagelijks verzetten met hun schroevendraaier maakt dus echt het verschil.”
 
Schroevendraaiers dus, nu te koop in de winkels voor een prijs van 9,99 euro. De afgelopen dagen wil Vanden Borre ons er via een driesterrencampagne onder leiding van zijn bureau LDV United, ondersteund door PR (Bepublic) en influencer marketing (Yapado), van overtuigen dat deze betrouwbare uitvinding uit 1932 het zelfs verdient om verkozen te worden tot Beste Product van het Jaar 2023 bij de gelijknamige prijzen.
 
Bedoeling is om zijn reparatieservice te promoten “omdat repareren vaak duurzamer is dan vervangen”. Deze slimme en originele actie herinnert ons eraan dat het verlengen van de levensduur van onze huishoudelijke apparaten beter is voor zowel onze portemonnee als voor het milieu.  Daarom heeft Vanden Borre zijn schroevendraaier – “het product dat het leven van alle andere verlengt” – ingeschreven voor de verkiezing van het Product van het Jaar. Logisch!
Nog even preciseren dat de opbrengst van de schroevendraaierverkoop integraal zal doorgestort worden aan De Poel, een vereniging ter ondersteuning van mensen met een mentale beperking.

Archief / BLUE