Fr

BLUE

Heineken in actie tegen onevenwicht tussen beroeps- en privéleven

Donderdag 30 Juni 2022

Heineken in actie tegen onevenwicht tussen beroeps- en privéleven

Heineken en Publicis Groupe lanceren een wereldwijde campagne als onderdeel van het merkplatform ‘For a Fresher World’. Die werd in de VS uitgebracht op het hoogtepunt van de Great Resignation, met de hashtag #WorkResponsibly. Ze omvat een nieuwe technologie die ‘The Closer’ werd gedoopt en werknemers aanmoedigt om aan het eind van de dag digitaal te detoxen om tijd met vrienden door te brengen.
 
In werkelijkheid blijkt ‘The Closer’ een eenvoudige flesopener te zijn, die echter in staat is om op afstand alle werkapps onmiddellijk af te sluiten, zodat gebruikers na hun werkdag echt de knop kunnen omdraaien.
 
De campagne wordt ondersteund door een 120"-spot en omvat verschillende activaties op de website van het merk in de VS waarmee werknemers deze magische flesopeners kunnen winnen. De site biedt overigens ook een ‘Calendar Closer’ om te voorkomen dat collega's vergaderingen plannen na de werkuren.
 
Heineken wijst erop dat het de afgelopen jaren misschien ook veel druk gelegd heeft op zijn werknemers en dat er vorig jaar een welzijnsprogramma werd opgezet om de oorzaken van onevenwicht tussen werk en privéleven over de hele wereld te identificeren.

Archief / BLUE