Fr

BLUE

Kantar en WFA presenteren Sustainable Marketing 2030

Dinsdag 25 April 2023

Kantar en WFA presenteren Sustainable Marketing 2030

Als resultaat van een samenwerking met de WFA presenteert de Sustainable Transformation Practice van Kantar de resultaten uit een nieuwe studie. ‘Sustainable Marketing 2030’ wil vooral uitzoeken hoe marketing kan bijdragen tot de oplossing voor een duurzamere toekomst.
 
Uit de resultaten blijkt om te beginnen dat 90% van de respondenten vindt dat de duurzaamheidsagenda’s wel ambitieuzer zouden mogen zijn; tegelijk beschikt slechts 41% van de respondenten over een duurzaamheidsverhaal waarover ze met trots communiceren. Toch hebben meer merken duurzaamheid nu als een KPI in hun dashboard geïntegreerd: 43%, een toename van 17% versus 2021.De grootste uitdagingen volgens de respondenten zijn het gebrek aan interne middelen (35%), knowledge & skills gap (35%), de mindset van de organisatie (32%), gebrek aan een milieuvriendelijke P&L (35%) en te weinig transparantie in de metingen (30%).

“Sustainable Marketing 2030 focust op de kloof tussen warden en actie die bestaat binnen marketingorganisaties. Het is opmerkelijk dat hoewel 94% van de marketeers bereid zijn hun schouders te zetten onder transformatieve verandering, hun organisaties zich precies op dezelfde manier blijven gedragen. Onze benchmark wil marketingorganisaties een compas aanreiken dat hen helpt te bepalen waar ze staan en de eerste stappen in de juiste richting te zetten”, aldus Ozlem Senturk, Senior Partner, Sustainable Transformation Practice, Kantar.

Het onderzoek is gebaseerd op kwantitatieve en kwalitatieve research met 18 diepte-interviews met global cmo’s en 10 interviews met sustainability experts, alsook de antwoorden van 938 marketeers uit 48 landen wereldwijd. Het werd gevoerd van oktober 2022 tot maart 2023.
 

Archief / BLUE