Fr

BLUE

De sector groepeert zich om D&I te stimuleren

Maandag 5 December 2022

De sector groepeert zich om D&I te stimuleren

De ACC, BAM, Creative Belgium, de UBA en de UMA hebben hun krachten gebundeld om samen DE&I in de marcomsector te stimuleren aan de hand van gezamenlijke richtlijnen. Die werden opgesteld door het bestuur van de ACC, in samenwerking met het inclusieve marketingbureau Allyens en vervolgens verfijnd en bekrachtigd door bovengenoemde verenigingen. De richtlijnen zijn onderverdeeld in drie delen: Wat is DE&I? Waarom is het onderwerp belangrijk voor onze sector en hoe kunnen we ervoor zorgen dat het breed ingeburgerd geraakt?
 
De richtlijnen kunnen worden gedownload op de websites van de deelnemende verenigingen en worden ondersteund door ‘#OpenToChange’, een campagne die ontwikkeld werd door BBDO en Creative Belgium, met een pin in de vorm van een oog als symbool. De pin kost vijf euro en is hier verkrijgbaar. De opbrengst gaat naar het goede doel TaDA.

Archief / BLUE