Fr

BLUE

Goodeed van start in België

Donderdag 1 Juni 2023

De Franse solidaire reclameregie Goodeed, dat donaties wil genereren voor sociale en milieudoelen via online reclame, rolt zijn activiteiten uit in verschillende landen waaronder België.

Het centrale idee achter Goodeed is om de tijd die gebruikers besteden aan het kijken naar advertenties om te zetten in “een positieve actie”.

In de praktijk selecteert het team van Goodeed projecten die door partnerorganisaties worden voorgesteld en werkt het samen met adverteerders die deze projecten wensen te ondersteunen. Zodra het project is geselecteerd, heeft de adverteerder twee mogelijkheden: de advertentie online plaatsen via het netwerk van de mediapartners van Goodeed of op de sociale media, met een video in het Goodeed-formaat. 60% van de budgetten die door zijn klanten worden geïnvesteerd, worden geschonken aan verenigingen om ecologische of sociale projecten te financieren die overeenstemmen met de waarden van de merken.

Goodeed wijst erop dat het al al zeven miljoen euro uitdeelde aan organisaties op iets minder dan tien jaar tijd.

Archief / BLUE