Fr

MEDIA

Unskippable & multiplatform advertising: Telenet, DPG Media en RTL Belgium bereiken overeenkomst

Maandag 6 Mei 2024

Unskippable & multiplatform advertising: Telenet, DPG Media en RTL Belgium bereiken overeenkomst

In navolging van de VIA-visienota die in 2021 de creatie van een nationaal video-ecosysteem vooropstelde en na het succesvol sluiten van vergelijkbare deals tussen broadcasters en telco’s in het noordelijke landsgedeelte, bundelen nu ook RTL Belgium (en dus DPG Media) en Telenet hun krachten om het digitale videobereik op het grote scherm verder te vergroten. Dat is een belangrijke primeur - met een hoge symboolwaarde - voor Franstalig België, waar telco's Proximus en VOO/Orange het gros van de gebruikers bedienen, maar tot dusver geen soortgelijke overeenkomst sloten.

Concreet worden de settopboxen van Telenet (80.000 om precies te zijn) toegevoegd aan het BVOD-netwerk van DPG Media. Dat bereikt elke maand 350.000 RTL play gebruikers en 250.000 TF1+ gebruikers. Aldus kunnen adverteerders met dezelfde campagne zowel de streamers als tv-kijkers bereiken. Door de overeenkomst die in werking trad op 6 mei, krijgen Telenet-klanten bij de start van een opname en de replay van een RTL-programma één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien, ook als er gekeken wordt via Chromecast of via de app Telenet TV.

Deze advertentieruimte wordt integraal toegevoegd aan het videonetwerk en is vanaf de lancering ook beschikbaar via Ad Manager, het self-service advertentieplatform van DPG Media.

Wilfried Celis, director strategic partnerships & public affairs bij DPG Media: “De lancering van nieuwe kijk -en advertentiemodellen bij Telenet is een belangrijke stap in de verdere uitbouw van ons video-ecosysteem in het zuiden van het land. Extra kijkcomfort in combinatie met toekomstgerichte advertentiemodellen vormen de basis van een krachtige samenwerking met Telenet.”

Archief / MEDIA