Fr

BRANDS

Een echte vent, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 8 November 2020

Een echte vent, door Fred Bouchar (MM)

“Er is meer in het leven dan Nike alleen. Ook dichter bij huis zetten merken in op engagement en radicale verandering”, reageerde Eric Hollander via LinkedIn op ons dossier rond merkactivisme. Hij verwees naar de nieuwe spot die zijn bureau maakte voor kledingmerk Jules.
 
En dat was terecht, want het is wellicht de beste campagne van Air sinds tijden, zowel wat de vorm als wat de inhoud betreft, is dit een opmerkelijke spot.
 
OK, vooroordelen en clichés over gender aanpakken en ontkrachten is zeker niets nieuws. P&G doet het al jaren, denk maar aan #Like a Girl en #The Best Men Can Be: die campagnes doen bij iedereen een belletje rinkelen. Maar de Men in Progress van Jules gaan nog een stap verder en laten mannelijkheid rijmen met authenticiteit, sociale vaardigheid en duurzaamheid.
 
Als we de laatste editie van het Brand Immersion onderzoek dat de Franse Club des Annonceurs en Kantar voeren, is de toekomst aan merken die op de ‘move’ springen. ’t Is zoals Influencia schrijft: “De move van merken die nieuwe terreinen op het vlak van diensten ontginnen, nieuwe expressiedomeinen en merken die kiezen voor een minder mercantiele logica, met een strategie die opgebouwd is rond maatschappelijke en ecologische uitdagingen. Jules zet engagement voor een betere wereld in als hoeksteen voor zijn identiteit en zijn marketingstrategie.”
 
Kortom, Jules zit in de juiste move en vindt de juiste woorden om dat duidelijk te maken. Gold voor de Copy.

Archief / BRANDS