Fr

BRANDS

Breast Cancer Now vereeuwigt de toekomst dankzij AI

Dinsdag 19 Maart 2024

Breast Cancer Now vereeuwigt de toekomst dankzij AI

AI wordt vaak verguisd, maar kan ook hartverwarmend zijn als het goed wordt ingezet. Het Britse bureau BMB bewees dat onlangs voor Breast Cancer Now, een liefdadigheidsinstelling voor borstkankeronderzoek. Het initiatief paste in een nieuwe campagne om patiënten te steunen en het bewustzijn over de ziekte te vergroten.

‘Gallery of Hope’ bestaat uit een reeks portretten van mensen met ongeneeslijke borstkanker die gemaakt zijn met behulp van AI. Doel is deze personen helpen om zichzelf in de toekomst te zien en hen aldus te steunen en aan te moedigen in hun strijd, dit door hen via een hyperrealistische foto te confronteren met de toekomst waar ieder van hen heimelijk van droomt.

‘Gallery of hope’ werd vertaald in een tentoonstelling in de Saatchi Gallery in Londen. De campagne krijgt ook nog een vervolg online dankzij een OLV.

Archief / BRANDS