Fr

BRANDS

Zyla, het nieuwe natuurlijke energiedrankje van Spadel

Donderdag 29 Februari 2024

Zyla, het nieuwe natuurlijke energiedrankje van Spadel

Spadel breidt zijn gamma uit en maakt met Zyla (of ‘lazy’ in het verlan) zijn intrede in het segment van de energiedrankjes.

Zyla richt zich op jonge stedelingen in de leeftijdscategorie 25-35 jaar en wordt gepresenteerd als een merk met een leuke, eigenzinnige uitstraling. In zijn communicatie wordt dat vertaald met de baseline ‘natural unlazy energy’.
 
Valérie Siegler, brands, innovation & sustainability director bij Spadel: “De Zyla-drankjes vervullen een reële behoefte en tegelijkertijd blijven we trouw aan ons DNA. Spadel investeert al jaren in lokale, gezonde en natuurlijke dranken zonder bewaarmiddelen of kunstmatige ingrediënten. Met   Zyla gaan we die ingeslagen weg verder.”
 
Spadel schrijft in zijn persbericht dat het segment van de energiedranken tussen 2022 en 2023 met 10% in volume groeide (tot 78 miljoen liter) en met 21% in waarde (tot 221 miljoen euro) in de retail, volgens cijfers van Nielsen. De markt wordt vooral gedreven door natuurlijke drankjes met weinig tot geen suiker en op basis van fruit. Daar wil Zyla een graantje van meepikken.

Archief / BRANDS