Fr

BRANDS

Beste Mr Marvis, door Stijn Gansemans

Zondag 14 April 2024

Beste Mr Marvis, door Stijn Gansemans

Ik wil bij deze graag de tijd nemen om u eindelijk te bedanken voor de vele persoonlijke boodschappen, aanbiedingen, newsletter verzoekjes, blogposts en promodeals die u mij al jaren ongevraagd stuurt. U gebruikt hiervoor de gekende kanalen maar het is vooral via mijn darmkanaal dat uw oprechte intenties mij het meest prikkelen. Een warm en veilig gevoel, alsof we samen al een heel leven delen. U beschikt duidelijk over een uitgebreide dataset rond mijn persona want uw boodschappen klinken altijd zo ontroerend persoonlijk. Ook het tijdstip waarop u mijn aandacht vraagt voelt steeds organisch aan, het lijkt wel magie. Laatst stuurde u mij nog uw nieuwste collectie chinos, net op het moment dat de orthodonist zijn diamantboor .66 in mijn tandholte priemde. Ik kon toen oprecht enkel denken: ‘Bestel ik die milkshake roze of toch die wimbledon witte?’ Ik moet duidelijk iets te lang nagedacht hebben want nog geen dag later bood u mij een duizelingwekkende korting aan. Wonderlijk. Mag ik u Mr Magic noemen, Mr Marvis?
 
Het is uiteraard onmogelijk dat Meta mijn data met u zou delen, dat zouden ze nooit durven. Instagram is immers een vrijblijvend gebruikersplatform, bedoeld om gewone stervelingen met elkaar te connecteren en ze leuke prentjes te laten uitwisselen. Anti polariserend en pro vegan sneakers. U deelt toch ook alleen maar wat vakantiefoto’s met uw inclusieve vriendengroep, dansend in een fontein of dollend op het strand? Het zijn wel levensechte en herkenbare avonturen die u met uw vriendjes beleeft, moet ik zeggen. Mijn beste maten en ik dragen ook allemaal dezelfde zomershort als we met ons vintage bootje door de Venetiaanse kanalen klieven. Samen genieten aan de Amalfikust, van onze adonische lichamen in linnen hemdjes, dat doen wij vijftigers nu eenmaal.
 
Neen, uw aanwezigheid op dat fotoplatform moet louter toeval zijn, alhoewel u net iets vaker dan uw dagelijks gemiddelde opduikt op mijn wall, precies na dat bezoekje aan mijn orthodontist, mijnheer Meivisch. OK, ik sprak zijn naam wel een aantal keer uit met een dikke tong en wat weeïg tandvlees dus zou het zomaar kunnen dat u voice technology gebruikt heeft om mij nadien nog wat meer te stalken? Nah, u lijkt mij niet de persoon die zo’n onfatsoenlijke techniek zou gebruiken. Ik heb uw boodschappen nochtans meermaals gerapporteerd als spam, misleidend, zelfs aanstootgevend. Maar neen hoor, daar was helemaal niks van aan. Ik had me vergist, verschoning daarvoor. U blijft gewoon terugkeren op mijn wall, wel telkens in een ander contentjasje - pastelgeel, lavender of taupe -, zo houdt u het lekker spannend. Is het een advertentie van Mr Marvis of is het een an… neen, ’t is toch Mr Marvis. Gekkerd.
 
Ik wil ook graag mijn appreciatie uitspreken voor uw sociaal engagement. U moet ondertussen zowat de helft van de Portugese naaisters tewerkstellen, want hoe kan u anders zo’n uitgebreide collectie aanbieden. Geen enkele Pantone kleur is nog veilig voor uw designteam. Waar maakt hij dat toch allemaal, vraag ik me soms af? Maar het staat gewoon op uw website: in Portugal. Inclusief, duurzaam en met zero afval. Die recycleert u handig in ongevraagde advertising. Bij de meeste marketeers blijft het bij een droom, u doet het gewoon allemaal. Verander een maandag in vrijdag filosofeert u. Als merkcredo koos u voor het bescheiden Mr Marvis makes people feel marvellous. En dat allemaal dankzij een stretch chino. Wauw.
 
Moest er ooit een Nobelprijs voor Intrusieve Advertising komen, ik zou het wel weten. U bent zoals we in Vlaanderen zeggen ne grote meneer, Mr Marvis. Laat ons eens afspreken, zo kan ik ù evengoed leren kennen zoals u mij ondertussen kent. Ik zie u wel opdagen aan de Trevifontein, dan gaan we samen dansen in de regen of een stijlvolle macchiato drinken. U kan mij herkennen aan een milkshake roze polo, kan ook de wimbledon witte zijn. Van Fred Perry, weliswaar.
 
Marvellous greetings,
Stijn Gansemans

Archief / BRANDS