Fr

BRANDS

Hoe Dacia de geur van een nieuwe wagen heruitvond (by Focalys)

Donderdag 4 Januari 2024

Hoe Dacia de geur van een nieuwe wagen heruitvond (by Focalys)

Eind 2023 lanceerde Dacia in het Verenigd Koninkrijk een verbazingwekkende actie die nog nooit eerder door een merk gerealiseerd werd. Het betreft een gamma luchtverfrissers voor auto's waarbij de aroma's geïnspireerd zijn op de beste reizen in het Verenigd Koninkrijk...
 
Dacia voerde voor de lancering een studie uit waaruit bleek dat meer dat 90% van de ondervraagden gelooft dat het Verenigd Koninkrijk de beste routes om met de auto te rijden ter wereld heeft. Een groep reisexperts stelde vervolgens een lijst samen van de populairste plaatsen, waarna het publiek kon stemmen om de beste routes te selecteren.
 
Op basis van die resultaten creëerde Dacia, in samenwerking met geurspecialist 4160 Tuesday, vier luchtverfrissers die geïnspireerd zijn op de winnende locaties, zoals de ‘Scent-sational Highlands’, bij wijze van eerbetoon aan de North Coast 500 in Schotland. Het betreft een geur die naar de aarde en de zee ruikt, met een zweem van dennenbomen, wilde frambozen en haggis. De geuren zijn gratis verkrijgbaar bij de concessiehouders van het merk zolang de voorraad strekt. De actie is bedoeld om ‘de geur van een nieuwe auto opnieuw uit te vinden’ en wordt gepromoot door de video ‘The Scents of British Road Trips’.

Dit initiatief heeft een aantal voordelen: het stelt Dacia in staat om te laten zien dat zijn modellen geschikt zijn voor outdoor avonturen; het genereert in korte tijd veel traffic bij dealers; en het zorgt dat het merk een rol speelt in het dagelijkse leven van consumenten. Dit zou andere spelers moeten inspireren, in het bijzonder in de toeristische sector...

Archief / BRANDS