Fr

BRANDS

Oreo nodigt fans uit om melkflessen te scannen (by Focalys)

Woensdag 6 December 2023

Oreo nodigt fans uit om melkflessen te scannen (by Focalys)

We blikken even terug op een originele activatie die in april 2023 in drie Amerikaanse staten werd gevoerd. De resultaten daarvan zijn zopas bekendgemaakt. Omdat Oreo-koekjes traditioneel met melk worden gegeten, moedigde het merk zijn fans aan om de website oreocodes.com te bezoeken en vervolgens de streepjescode van de melkflessen in hun buurt te scannen. De scan detecteerde dan automatisch of het inderdaad om melklessen ging.
 
Oreo bood vervolgens kortingsbonnen aan voor zijn koekjes, maar ook voor melk van verschillende merken in meer dan 180 Albertsons-winkels in de staten Indiana, Iowa en Chicago. De campagne werd gepromoot door influencers op de Amerikaanse SoMe-pagina’s van het merk. Er stonden ook affiches op het programma.

83% van de personen die bereikt werden, heeft de codes gebruikt. De actie resulteerde in een stijging van 7,3% van de verkoop van Oreo. De brand engagement op de sociale media steeg ook met 230% dankzij de actie.

Archief / BRANDS