Fr

BRANDS

Chanel lanceert een langetermijn gaming app (by Focalys)

Woensdag 10 April 2024

Chanel lanceert een langetermijn gaming app (by Focalys)

Naar aanleiding van de nieuwe film voor zijn Chance parfum, die toepasselijk ‘Take Your Chance’ werd genoemd, lanceerde Chanel in februari een gaming app waarin mini-uitdagingen moesten worden vervuld. Het bijzondere aan deze app is dat het geen kortetermijnproject is. Ze zal het hele jaar lang worden verrijkt met nieuwe content.

In navolging van de reclamespot, waarin vier jonge vrouwen te zien zijn in een kermis met pop art allures, heeft Chanel het concept aangepast tot een mobile game die beschikbaar is in Google Play, de App Store en op de website chancethegame.chanel.com. Het principe: spelers creëren een avatar en kiezen uit een aantal minigames - vaardigheidsuitdagingen, races, hindernissenparcours, enz. Bij elke uitdaging moeten ze parfumdruppels verzamelen om virtuele camelia’s te verkrijgen, hogere niveaus beschikbaar te maken en hun avatar te personaliseren.

De app wordt de komende maanden regelmatig bijgewerkt met nieuwe games, content aangepast aan het seizoen en verrassingen. De app wordt gepromoot op alle sociale media van het luxemerk wereldwijd.

Terwijl de meeste game-activaties voor korte periodes worden gevoerd, gebruikt Chanel hier de game als een loyaliteitstool die is ontworpen om lang mee te gaan. Het is een relevante aanpak, gezien de plaats die videogames innemen in de vrijetijdsbesteding van GenZ, de doelgroep waarvoor het initiatief bedoeld is. Goed gespeeld!

Archief / BRANDS