Fr

BRANDS

Barilla releast playlist voor 'White Lotus' fans

Zondag 7 April 2024

Barilla releast playlist voor 'White Lotus' fans

Barilla Al Bronzo Soundtrack Experience’ heet de playlist met zes titels van het Italiaanse merk op Spotify: evenveel songs als pastasoorten in het Al Bronzo-gamma.
 
Voor deze campagne die ontwikkeld werd in samenwerking met Edelman, deed Barilla een beroep op componist Cristobal Tapia de Veer die ook de soundtrack van ‘The White Lotus’ componeerde, en de Britse professor Charles Spence, specialist in experimentele psychologie en winnaar van de Nobelprijs voor Voeding. Samen creëerden ze een soundtrack die is afgestemd op de sensatie die mensen ervaren als ze Bucatini, Mezzi Rigatoni, Spaghetti, Penne Rigate, Fusilli en Linguine uit het Al Bronzo assortiment eten.
 
De playlist brengt Spence's theorie van 'sound seasoning' in de praktijk: die stelt dat geluid voedsel kan verbeteren door het opwekken van verschillende en viscerale reacties op elke hap... Meer prozaïsch legt Edelman uit dat het doel van de campagne is om mensen te laten begrijpen dat aandacht voor detail, zoals in het geval van Barilla voor Al Bronzo, een impact heeft op de culinaire ervaring.
 
Naast de afspeellijst op Spotify en de sociale accounts van Barilla, heeft het merk een limited edition bronzen vinyl gemaakt met de zes tracks. Op AlBronzoSoundtrack.com vinden fans ook recepten die voor elke track zijn geselecteerd.

Archief / BRANDS