Fr

BRANDS

Xbox combineert vorming en vermaak met Spotify

Zondag 7 April 2024

Xbox combineert vorming en vermaak met Spotify

Terwijl de ‘Console Swap’ campagne van Silk voor Proximus de vaardigheden promoot die gamers via videogames verwerven, werkt Microsoft Xbox in het Verenigd Koninkrijk samen met Spotify aan een reeks educatieve audiogidsen. Bedoeling: kinderen begeleiden bij het spelen van populaire games zoals Minecraft, Sea of Thieves, Flight Simulator, Cities Skylines en Age of Empires IV.
 
Beyond Xbox: field trips’ dat gemaakt werd door McCann London, omvat content die kinderen moet helpen vaardigheden te ontwikkelen om problemen op te lossen, teamspirit en analytisch denken te stimuleren, maar ook wetenschappelijke en historische onderwerpen. Het initiatief wordt ondersteund door een documentaire voor de sociale netwerken waarin psychologen en opvoeders de potentiële educatieve waarde van videogames belichten.
 
Het merk van Microsoft werkt ook samen met Ukie's Digital Schoolhouse, de Britse organisatie die gespecialiseerd is in leren via games, om deze audiogidsen aan te bieden aan scholen in het hele land.
 
“Bij Xbox geloven we in de kracht van games om te inspireren en te onderwijzen. Beyond Xbox: field trips getuigt van deze overtuiging en toont de innovatie die ontstaat uit de combinatie van vorming en vermaak”, aldus Michael Flatt, EMEA Marketing Director.
 
"Beyond Xbox: field trips" maakt deel uit van het 'Beyond' platform dat al content bevat die illustreert hoe videogames kunnen helpen gevoelens van eenzaamheid te bestrijden of gamers die lijden aan zeldzame ziekten bij elkaar kunnen brengen.

Archief / BRANDS