Fr

BRANDS

Waarom Burger King een beroep doet op gezichtsherkenning

Woensdag 3 Januari 2024

Waarom Burger King een beroep doet op gezichtsherkenning

In een tijd waarin de combinatie van gezichtsherkenning en reclame nogal wat discussies veroorzaakt, pakt Burger King ter attentie van de tegenstanders van deze technologie uit met een Braziliaanse campagne van DM9.
 
Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten en de bekaterde ochtenden die zich dan vaak voordoen, wat dikwijls leidt tot meer bestellingen van fastfood, kwam het merk met de ‘Hangover Whopper’. Concreet kregen consumenten met een kater korting op de hamburgers van het merk.
 
Dankzij deze actie die toegankelijk is via de mobiele app van Burger King, kunnen consumenten hun gezicht scannen om aldus te bepalen hoe bekaterd ze zijn; vervolgens krijgen ze de combo aangeraden die noodzakelijk is om van hun houten kop af te geraken, uiteraard met een fikse korting.
 
In navolging van ‘Whopper Detour’ en ‘Burn that Ad’ is ‘Hangover Whopper’ opnieuw een illustratie van het speelse - zelfs oneerbiedige - gebruik van technologie om betrokkenheid te genereren, het app-gebruik te verhogen en Burger King's bezorgservice te boosten.

Archief / BRANDS