Fr

BRANDS

Proximus focust op ongebruikte talenten van gamers met Silk

Zondag 7 April 2024

Proximus focust op ongebruikte talenten van gamers met Silk

Silk ontwikkelde voor Proximus ‘Console Swap’, een campagne die professionele gamers uitdaagt om hun vaardigheden in te zetten voor het verwezenlijken van ongewone taken.

Het doel is om de negatieve perceptie die rond videogames hangt, meer bepaald dat het tijdverspilling zou zijn, te weerleggen. Gamers ontwikkelen immers vaak vaardigheden die van onschatbare waarde zijn in diverse contexten, zelfs zonder zich daarvan bewust te zijn. Hun vermogen om snel beslissingen te nemen en effectief samen te werken, maakt van hen bijvoorbeeld goede bedrijfsleiders.

Bovendien maakt hun uitstekende hand-oogcoördinatie hen geschikt als robotchirurgen, een skill waar de medische wereld steeds meer behoefte aan heeft en waar België een leidende rol in speelt.

Elke aflevering van ‘Console Swap’ wordt gepresenteerd door Hakim Chatar (in het Nederlands) en Malou Vandercammen (in het Frans). De content is te bekijken op de sociale media van Proximus, alsook via de mediapartners zoals IGN Benelux, Geeko en Pickx.

Archief / BRANDS