Fr

BRANDS

Recupel weet wat het moet doen met mortierbrigade

Dinsdag 19 December 2023

Recupel weet wat het moet doen met mortierbrigade

Recupel sluit het jaar af met een nieuwe sensibiliseringscampagne rond het verzamelen van kapotte en oude lampen en armaturen.
 
Voor die gelegenheid ontwikkelde mortierbrigade een nieuw concept en een nieuwe communicatieaanpak om het gedrag van de Belgen te veranderen, dit door hen aan te moedigen hun gebruikte en kapotte lampen naar een Recupel-punt te brengen in plaats van ze thuis te bewaren.

Twee slogans vormen de rode draad doorheen de campagne, om de Belgen in de juiste richting te duwen: DOETANIE en DOETANU. Die worden bij het grote publiek geïntroduceerd via tv, radio, online media en de sociale media, evenals een B2B-luik.
 
De productie werd in goede banen geleid door Ristretto met regisseur Ralf Demesmaeker. Sonhouse stond in voor de productie van de klank.
 
Annelies Evens, marketing & communication manager bij Recupel: “In nauwe samenwerking met onze partners maken we het steeds eenvoudiger om op de juiste manier om te gaan met oude lampen en elektronica. Hoewel hergebruik, herstel en recyclage van deze items makkelijker is dan ooit, zien velen nog allerlei drempels. Deze nieuwe campagne vertelt hoe eenvoudig het is om het juiste te doen en roept onze doelgroep op om komaf te maken met slechte gewoontes. We zetten maximaal in op gedragsverandering.”

Archief / BRANDS