Fr

BRANDS

Engie en TBWA rekruteren hoofdrolspelers voor nog te draaien docu

Donderdag 21 December 2023

Engie en TBWA rekruteren hoofdrolspelers voor nog te draaien docu

De twee jongste kernreactoren van België gaan tien jaar langer openblijven om de energiebevoorrading in ons land te helpen verzekeren. En dat terwijl ook de sluiting en ontmanteling van de andere kerncentrales is gestart.

Voor dat ongeziene en decennialange traject heeft ENGIE nu 200 extra technici en ingenieurs nodig. En om die te vinden, maakte TBWA een bijzondere rekruteringscampagne, met op het programma een trailer voor de documentaire ‘De 200’ die nog moet gemaakt worden.

De trailer geeft een voorsmaakje van hoe de echte documentaire er over tientallen jaren zou kunnen uitzien. De film werd geregisseerd door Joris Rabijns (AKA De Mensen), die zich, net zoals voor een echte documentaire, verdiepte in het dagelijkse leven binnen de kerncentrales van Doel en Tihange. Hij ging op onderzoek, interviewde verschillende werknemers, waaronder de directeurs, en gaf aldus een unieke kijk achter de schermen van een tot de verbeelding sprekende wereld.

De campagne is te zien op de sociale media en in de cinema. Verder zijn er fragmenten uit interviews met de werknemers verspreid via radiospots en een affiche van de film ‘Les 200’ maakte een opvallende verschijning op het Filmfestival van Gent.

Steven Janssens, CD TBWA: “Door de vorm van een trailer te gebruiken, krijgt een job in een kerncentrale plots de grandeur die hij echt verdient. Het overstijgt de gebruikelijke rekruteringscampagne van andere spelers uit de sector. Als je dit ziet, voel je echt de trots en gedrevenheid van de mensen die er elke dag werken.”

“Het gaat hier om 200 jobs waarbij je deel uitmaakt van het grootste energieproject van de laatste decennia in België”, besluit Florence Muls, chief communication & csr bij Engie. “Meewerken aan het langer openhouden of het ontmantelen van onze kerncentrales is meeschrijven aan een stukje nationale geschiedenis. Maar vaak is niet iedereen zich ervan bewust hoe belangrijk en uitdagend die jobs zijn.”

Archief / BRANDS