SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Karen Opdecam (Duval Union Academy) over de Executive Master Innovative Marketing

Zondag 8 Juli 2018


Karen Opdecam (Duval Union Academy) over de Executive Master Innovative Marketing
In september huldigt Duval Union Academy in samenwerking met de Antwerp Management School een nieuwe opleiding in België in: de Executive Master Innovative Marketing. Karen Opdecam, Managing Director van Duval Union Academy, stelt het project aan ons voor.
 
Waarom deze nieuwe opleiding? Was daar vraag naar?
Een ervaren Marketing of Sales professional heeft zijn of haar vak dan wel volledig onder de knie, de digitalisering en technologieën hebben tal van nieuwe marketing & sales tools geïntroduceerd, zodat het niet altijd evident is om deze te ontdekken, laat staan ermee aan de slag te gaan. Denk maar aan Marketing & Sales automatisering, Social Media Advertising, Google Analytics, enz. Hoe diepgaand is de kennis van deze woorden bij marketers? 
 
Duval Union Academy en de partnerbedrijven binnen het Duval Union ecosysteem - elk met hun expertise binnen de new economy - krijgen vaak vragen van C-level professionals uit zowel corporate instituten als KMO's in binnen- en buitenland omtrent deze digitale en technologische nieuwigheden. Aan de hand van “snackable” Masterclasses delen alle ervaringsdeskundigen van Duval Union hun kennis met deze professionals, maar we krijgen vaak te horen dat een halve dag niet voldoende is om de materie te leren kennen en er ook effectief mee aan de slag te kunnen.
 
Na een uitgebreide kwalitatieve enquête bij onze doelgroep begin dit jaar, bleek er behoefte aan een grondige degelijke opleiding in Innovatieve en Digitale Marketing & Sales. De Executive Master Class Innovative Marketing heeft als objectief de ervaren professionals inzichten te verstrekken in de allernieuwste trends op vlak van sales en marketing, maar wil hun ook de vaardigheden meegeven om een strategisch middellang-termijn marketing & sales plan uit te tekenen waarbij ze in staat die tools in te zetten - traditioneel én digitaal - die binnen hun sector hun merk kunnen versterken.
 
Waarom is deze opleiding uniek?
Ten eerste, de duur van het programma: elk C-level profiel heeft het waanzinnig druk. Toch moet iedereen vandaag continu bijleren. Duval Union Academy draagt niet voor niets de slogan #Lifelonglearning. Deze opleiding duurt in totaal 6 dagen. 3 x 2 dagen, gespreid over 2 maanden. Elke tweedaagse start op een donderdag namiddag en eindigt op vrijdag om 15u. Met dit schema houdt de opleiding rekening met de work-life balance van de deelnemers. Er is tussen elke 2-daagse voldoende tijd om alle nieuw geleerde materie te laten bezinken of te bespreken met de collega’s in het bedrijf.
 
Ten tweede, de methodologieën: bij aanvang van de opleiding staat een Lego Serious Play (assessment) sessie gepland om te peilen wat de verwachtingen van elk van de deelnemers precies zijn. Deze resultaten worden meegedeeld aan de lesgevers, zodat zij in hun respectieve sessies net die cases kunnen bespreken die relevant zijn voor de deelnemers. Via verschillende workshops(DIY)kunnen de deelnemers ook effectief aan de slag met de nieuwe tools. Een kijkje-achter-de-schermen in het hoofdkwartier van een topspeler in e-commerce, Coolblue, wil de deelnemers inspireren. Ten slotte eindigt de opleiding met een Design Thinking oefening waarbij de deelnemers alles wat ze geleerd hebben in een strategisch marketing model leren gieten, gebruik makend van de traditionele en de nieuwe skills die ze verworven hebben. Dankzij deze methodologieën bouwt elke sessie verder op de volgende en wordt de 6-daagse een mooi samenhangend verhaal.
 
Last but not least, de experten: deze bestaan uit een mix van academici en ervaringsdeskundigen, uniek voor dit type opleidingen. Niet alleen krijgen de deelnemers een flink stuk diepgaande “theorie” mee van onder andere Professor Dominik Mahr van de Universiteit van Maastricht, de insights van experten die elke dag zelf bij de klant komen en geconfronteerd worden met de valkuilen waar sales & marketers soms dreigen in te trappen, zijn enorm waardevol.
 
Tot wie richten jullie zich in de eerste plaats?
De Master Class Innovative Marketing richt zich naar C-levels. Marketing- & Sales Directeurs van zowel Corporate Instituten als KMO’s. Ook voor Founders van een Scale-up kan de opleiding zeer nuttig zijn. Verder kan de opleiding ook zeker interessant zijn voor Public Relations Managers, Marketing Managers/Directors, Sales Managers/Directors, General Managers, Entrepreneurs, Business Unit Directors, CMOs, Digital Marketing Directors, etc.
 
Waaruit bestaat het partnerschap met de Antwerp Management School?
Duval Union Academy is ontzettend vereerd deze opleiding te kunnen aanbieden in partnership met de Antwerp Management School. Naast het feit dat beide partners hun roots in Antwerpen liggen - waar de opleiding ook zal doorgaan, is er de jarenlange expertise van Antwerp Management School, dat deel uitmaakt van de Universiteit van Antwerpen, inzake degelijke academische business opleidingen zowel op vlak van top geklasseerde Executive MBA’s als kortere formules. Duval Union Academy voegt daaraan een lean & mean startup attitude toe én brengt talrijke ervaringsdeskundigen mee.
 
Paul Matthyssens PhD, Decaan van Antwerp Management School en Professor Strategisch Management aan de Universiteit van Antwerpen, tekende de krijtlijnen voor deze nieuwe opleiding, specifiek bedoeld voor de ervaren marcom & sales professionals. Ikzelf als Managing Director van Duval Union Academy nam het program-design voor rekening. 
 
Vanaf 6 en 7 september schieten we uit de startblokken. Op 20 & 21 september vervolgen we de opleiding om dan finaal af te sluiten op 18 & 19 oktober. De inschrijvingen lopen vlot, dus wacht niet te lang om in te schrijven. Kmo’s krijgen een korting van 40%. 
 



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier