Fr

TRAINING&BOOKS

Stellar publiceert whitepaper rond influencer marketing

Dinsdag 9 Januari 2024

Stellar publiceert whitepaper rond influencer marketing

In meer dan 70 pagina’s overloopt de whitepaper van Stellar de belangrijkste trends in de snelgroeiende markt (wereldwijd geschat op 21,2 miljard dollar) van influencer marketing. 
 
Naast nieuwe trends zoals betaalde UGC, multiplatform campagnes en de mix tussen boosted en organische publicaties, die in 2024 een integraal onderdeel zullen uitmaken van strategieën voor influencers, en de ontwikkeling van AI, zijn responsible influence en transparantie de sleutelwoorden van het jaar volgens Stellar.
 
Transparantie op alle niveaus en in alle vormen, zoals de auteurs van het rapport benadrukken, “want bij influencer marketing is de consument niet langer alleen koning, maar ook een volwaardige speler in de relatie die hem verbindt met de influencer, met wie hij actief communiceert en tegenover wie hij steeds meer verwachtingen koestert op het gebied van sociale, ecologische en ethische verantwoordelijkheid. Dit zijn verwachtingen waaraan influencer marketing moet voldoen en conversaties die centraal moeten staan in de strategieën.”
 
In het rapport schetst Stellar de belangrijkste gespreksonderwerpen voor 2024, waaronder het milieu, intimidatie, feminisme, geestelijke gezondheid en diversiteit.
 
De whitepaper kan hier worden gedownload.

Archief / TRAINING&BOOKS