Fr

BRANDS

Na het restaurant, een McDo! (by Focalys)

Donderdag 28 Maart 2024

Na het restaurant, een McDo! (by Focalys)

In februari 2024 lanceerde McDonald's een originele promotiecampagne in Dubai. De actie heette ‘After-Dinner Dinner’ en bestond uit het uitnodigen van klanten van gastronomische restaurants die na hun maaltijd nog steeds honger hadden. De uitnodiging was goed voor een gratis maal in een fastfoodtent van McDonald’s.
 
De Amerikaanse fastfoodgigant stelde vast dat veel klanten van toprestaurants niet alleen hun vinger op de knip houden, maar ook nog honger hebben na hun verfijnde maaltijd, dit vanwege de kleine porties die vaak op zulke plekken worden aangeboden. Aldus nodigde de keten hen uit om naar bepaalde McDonald’s restaurants in Dubai te gaan en hun dure rekening aan de kassa te presenteren in ruil voor een speciaal menu. De notificaties werden via geolokalisatie gestuurd naar de smartphones van mensen die in een duur restaurant zaten te dineren. Het leidde hen naar de dichtstbijzijnde McDonald’s om daar hun avond voort te zetten. De actie werd gepromoot via affiches en een video op de sociale media.

Uiteraard is dit eerder een leuke reclamestunt om mensen over het merk te laten praten op de sociale media en ze eraan te herinneren dat een menu bij McDonald’s ideaal is voor de late uurtjes. De marketingstunt biedt wel inspiratie voor retailers. Ze kunnen bijvoorbeeld een promotie-actie aanbieden aan teleurgestelde klanten van een concurrent, simpelweg via het tonen van het aankoopbewijs...

Archief / BRANDS