Fr

BRANDS

Chipotle lanceert uitdagingen voor buiten (by Focalys)

Donderdag 14 Maart 2024

Chipotle lanceert uitdagingen voor buiten (by Focalys)

In de Verenigde Staten lanceerde Chipotle in januari de actie ‘No Quitters Challenge’. Doelstelling was de nieuwe goede voornemens van consumenten te ondersteunen door ze aan te moedigen om buiten te sporten. Het merk daagde zijn fans uit om een aantal specifieke outdoortrajecten te kiezen om vervolgens producten in het restaurant te winnen.

Chipotle ging in zee met de fitnessapp Strava en stelde zijn fans van 2 januari tot 30 januari een aantal specifiek wandel-, fiets- en looproutes voor in verschillende Amerikaanse steden. Elke route eindigde bij een van de vestigingen van de keten voor een welverdiende maaltijd.
 
In elke stad kreeg de persoon die de meeste routes tot een goed einde had gebracht een jaar lang gratis ‘Lifestyle Bowls’. Ze werden ook gekroond tot ‘Local Legend’. Daarnaast hadden mobiele gebruikers die tussen 15 en 28 januari twee keer per week minstens 20’ activiteit op Strava hadden geregistreerd, recht op gratis guacamole in het restaurant. De actie werd gepromoot op de sociale media van de keten.
 
Het initiatief van Chipotle was interessant om verschillende redenen. Het moedigt mensen aan om te bewegen gedurende een periode die lang genoeg is om te volharden; het stelt ze in staat om wandelroutes dicht bij huis te ontdekken (wat ze aanmoedigt om de buitenlucht op te snuiven) en Chipotle kan zich tot slot positioneren als een gezond merk dat mensen aanmoedigt om te sporten. Geef toe, een originele insteek voor een fastfoodmerk.

Archief / BRANDS