Fr

BRANDS

Campari frist Picon op met Digizik

Woensdag 6 Maart 2024

Campari frist Picon op met Digizik

Campari, dat al klant is van het bureau, vroeg Digizik om zijn merk te begeleiden bij de strategische herpositionering van het iconische aperitiefdrankje Picon op de Belgische markt, en meer bepaald van de beroemde ‘Picon Bière’ (5 cl Picon en 25 cl bier).

De eerste campagne zal drie maanden lopen en draait rond het concept ‘Picon Live’, met een reeks activaties met als doel het aperitiefdrankje te integreren in de Belgische ‘Gorp-soft’ cultuur. Op het programma staan on- en off-trade, influencer marketing en digitale campagnes gedurende de hele periode.
 
In maart vinden er zeven muzikale activaties plaats in vooraf geselecteerde bars. Er is ook een private showcase gepland in Brussel op 4 april, op een nog nader te bepalen locatie. De artiesten Yellowstraps en Morgan staan op de line-up van dit evenement dat voorbehouden is voor nieuwe fans van het merk.
 
Digizik, dat verantwoordelijk is voor de creatieve en strategische implementatie van het merk Picon op de Belgische markt, zorgt ook voor de art direction en branding van de campagne, inclusief digital, merchandising, affiches, evenementen en online visuals.
 
Verder staat het bureau in voor de strategische en uitvoerende begeleiding bij de media buying op de sociale media, leidt het de influencer marketing en helpt het Butik Agency bij het organiseren van evenementen.
 
Francesca Arcangeli, marketing director van Campari Benelux: “Picon is een strategisch merk in onze portfolio in België. De nieuwe positionering focust op het erfgoed van het merk door het retro vintage element te behouden en er een premium dimensie toe te voegen. De focus op het ‘Picon-bière’ aperitief past in deze herlanceringsstrategie en heeft als doel een nieuwe doelgroep te bereiken: jong, stedelijk, dynamisch, met een voorkeur voor authenticiteit, eenvoud, echte relaties en voor waarden die er toe doen in het leven. De expertise en creativiteit van Digizik hebben ons in staat gesteld om een solide campagne te ontwikkelen. Ze is een eerste concrete stap in het bouwen aan de toekomst van ons merk.”

Archief / BRANDS