Fr

BRANDS

FWD Life Insurance creëert educatief tv-spel (by Focalys)

Woensdag 22 November 2023

FWD Life Insurance creëert educatief tv-spel (by Focalys)

In de Filipijnen ontdekte FWD Life Insurance dat het publiek vaak de financiële kennis mist die hen kan helpen in het dagelijkse leven. Om hen te begeleiden, lanceerde het merk ‘Pinoy Money Master’, een tv-spel dat live werd uitgezonden op de Facebook-pagina en op zijn website. Doelstelling was om hen op een leuke manier te leren omgaan met geldkwesties.

Om deel te nemen moesten internetgebruikers de hele aflevering bekijken, ze liken, antwoorden op de vragen in het spel en de video delen. Ze konden geld, vouchers, reizen en levensverzekeringen bij FWD winnen, naast de mogelijkheid om benoemd te worden tot ‘Pinoy Money Master’. In de drie afleveringen zagen we influencers die een ploeg vormden met Filipijnse deelnemers om te bepalen welke van de drie generaties de meeste kennis heeft: Gen Z, de millennials of Gen X.

Het is een relevant initiatief, wetende dat Filipijnen verslaafd zijn aan spelshows op tv. Dankzij deze drie live evenementen heeft de verzekeraar betrokkenheid gegenereerd, naast naamsbekendheid bij de jongere generatie. Bovendien is de adverteerder erin geslaagd om de aandacht van het publiek te trekken voor een saai maar belangrijk onderwerp, en dit dankzij een aantrekkelijke format.

Archief / BRANDS