Fr

BRANDS

The Oval Office met oog voor detail voor safeonweb.be

Dinsdag 24 Oktober 2023

The Oval Office met oog voor detail voor safeonweb.be



Safeonweb.be heeft een vrij toegankelijke en unieke tool ontwikkeld om onbetrouwbare websites te herkennen. Ter ondersteuning van de lancering creëerde The Oval Office een campagne die sensibiliseert om altijd goed de URL te checken. Want cybercriminelen weten dat ze met één extra leesteken, een weggelaten karakter of een verplaatst symbool een compleet andere URL kunnen maken. En daar letten de meeste mensen niet op.

De campagne werd afgetrapt met een persconferentie aan het Brusselse Noordstation. Voor deze activatie werd een levensgrote ‘valse’ URL van www.safe_onweb.be gemaakt. In de underscore zat een freerunner verstopt, vermomd als cybercrimineel, die over en tussen de letters van de URL voor spektakel zorgde bij de voorbijgangers. Deze activatie ging door in Brussel en Luik, en gaat nog naar één andere grote Belgische stad.

De campagne wordt verder tweetalig ondersteund met een tv-campagne, cinema, print, video op social & digital media en een native content campagne. Nog even preciseren dat de tv-productie het werk was van Volstok en de media in handen waren van Zigt.

Archief / BRANDS