Fr

BRANDS

Sodexo introduceert Pluxee in België

Maandag 9 Oktober 2023

Sodexo introduceert Pluxee in België

Zoals aangekondigd in juni, bevestigde Sodexo nu dat zijn Benefits & Rewards Services voortaan als Pluxee door het leven gaat. Het nieuwe merk wordt in december gelanceerd in België. Op dat moment zullen de 1,6 miljoen gebruikers hun nieuwe kaart met maaltijd- en ecocheques of andere sport/cultuurcheques ontvangen.
 
Naast de gebruikers die de Pluxee-kaart via hun werkgever ontvangen, zullen nog vele andere consumenten toegang krijgen tot de publieke producten van Pluxee, onder andere via dienstencheques. In totaal zullen voortaan 2,8 miljoen Belgen aangesloten zijn bij Pluxee, en niet langer bij Sodexo.
 
Naar verluidt heeft deze wereldwijde rebranding een drieledig doel: bedrijven beter ondersteunen in het licht van de veranderingen op de werkvloer en de individuele verwachtingen op het vlak van welzijn en ontplooiing; het groeitraject van de groep ondersteunen door steeds meer waarde te creëren voor zijn stakeholders; en de beursgang van de Pluxee-tak voorbereiden, in navolging van concurrent Edenred.
 
Pluxee bevat “Plux” waarmee het nieuwe merk “een positieve connotatie wil oproepen”: “mensen helpen meer te halen uit wat voor hen belangrijk is in het leven”. De dubbele ‘ee’ aan het einde verwijst naar de betrokkenheid van de werknemers, een centrale bekommernis in de bedrijfsactiviteit van Pluxee, en de ‘x’ symboliseert "de manier waarop Pluxee deze wereld van mogelijkheden presenteert via gepersonaliseerde, duurzame ervaringen voor klanten, winkeliers, consumenten en medewerkers".
 
De lancering wordt ondersteund door een PR-campagne van Bepublic.

Archief / BRANDS