Fr

BRANDS

BBDO kiest voor herhaling voor 25 jaar van Win for Life

Maandag 6 Mei 2024

BBDO kiest voor herhaling voor 25 jaar van Win for Life

Na een aanwezigheid van 25 jaar op de markt heeft de Nationale Loterij besloten om Win for Life, een van haar vlaggenschipproducten, een flinke boost te geven met een uitgebreider productgamma en een gloednieuwe imagocampagne die het werk is van BBDO.

Spelers kunnen nog steeds levenslang tot 5.000 euro per maand winnen, maar het aanbod gaat nu vergezeld van drie aantrekkelijke nieuwe krasbiljetjes, ook ontworpen door BBDO. Die bieden kopers de kans om tot 25.000 euro te winnen, niet per maand, maar per jaar en ook tot je het loodje legt.
 
De campagne focust voornamelijk op televisie (een eerste spot is nu al te zien en een tweede volgt binnenkort), online, OOH en radio. In de campagne staat de bijzondere eigenschap van het product centraal, meer bepaald de herhaling. Dit wordt geïllustreerd door een kleurrijke en toepasselijke mascotte: een papegaai met een rebels karakter en een aanstekelijk ritme, dit dankzij de stem van de Brusselse rapper Jazz Brak.

Marc Richard Vander Heyden, CD van BBDO: “Het creatieve team besloot de campagne op te bouwen rond een nieuwe mascotte die kijkers onmiddellijk zullen associëren met herhaling. Het geheel heeft een zeer eigentijdse look; we hebben vooral aandacht besteed aan de sterke visuele stijl en het geluid dat een oorwurm moest zijn. De muziek en de nieuwe jingle spelen ook een heel belangrijke rol. Ze zijn zelfs een creatieve troef in de herpositionering van Win for Life.”
 
“Win for Life is een echte klassieker, maar het heeft zijn dominante positie de voorbije jaren een beetje kwijtgespeeld”, besluit Kris Michiels, marketing & sales director bij de Nationale Loterij. “Elke maand een vast bedrag winnen is nog steeds een droom, maar het merk was aan een opfrisbeurt toe. De nieuwe designs en de campagne zijn moderner en brengen het belangrijkste pluspunt van het product op een onderscheidende manier naar voren: de maandelijkse of jaarlijkse herhaling van de winst.”

Archief / BRANDS