Fr

BRANDS

Heineken recycleert afval in virtueel kraslotje (by Focalys)

Dinsdag 7 Mei 2024

Heineken recycleert afval in virtueel kraslotje (by Focalys)

Heineken lanceerde op 4 april 2024 in Spanje een app die elk stukje afval transformeert in een virtuele loterij. Mobiele gebruikers konden direct prijzen winnen als ze de verpakkingen van het merk in de vuilbak gooiden...

Heineken creëerde het platform trashandwin.com om zijn klanten aan te moedigen te recycleren en ervoor te zorgen dat hun flesjes en blikjes in de juiste vuilbakken terechtkwamen. Het principe is als volgt: gebruikers moeten hun lege verpakkingen via de app scannen wanneer ze deze bij het afval gooien. Met behulp van AI herkent de app de vuilbak waarna er direct een beloning wordt uitgeloofd aan de gelukkigen. Deelnemers konden tickets winnen voor de grootste muziekfestivals van het land, tickets voor de Champions League, gastronomische ervaringen in de beste restaurants van hun stad, enz. De campagne werd aangekondigd op de sociale media van het merk in Spanje. De campagne zal in de toekomst regelmatig worden gepromoot op grote evenementen in Spanje (feesten, festivals, enz.).
 
De mening van Focalys: Het initiatief zal zeker werken omdat het focust op onmiddellijke winst. Bovendien is het gebruiksvriendelijk en zijn de prijzen erg aantrekkelijk. En in tegenstelling tot andere sensibiliseringscampagnes rond duurzaamheid zijn de gevolgen van het consumentengedrag meteen zichtbaar in de directe omgeving van de deelnemers.

Archief / BRANDS