Fr

BRANDS

Transavia biedt bestemmingen gebaseerd op levensstijl aan (by Focalys)

Donderdag 1 Juni 2023

Transavia biedt bestemmingen gebaseerd op levensstijl aan (by Focalys)

Transavia vertrok van het insight dat het vinden van de 'juiste' reis ingewikkeld kan zijn en creëerde daartoe een bestemmingsgenerator die niet gebaseerd is op de traditionele vakantiecriteria, maar op de levensstijl van toeristen.

In plaats van suggesties te doen op basis van criteria als 'zee', 'strand', 'vluchttijd' of 'prijs', helpt deze dienst, die Transav-IA gedoopt werd, reizigers hun ideale bestemming te vinden op basis van wat ze leuk vinden in het leven. Als een gebruiker bijvoorbeeld van jazz, goede wijn en wandelen houdt, beveelt de tool Montpellier aan, een perfecte stad met het Jazz festival in Sète, de Pic Saint Loup wijn en de omliggende bergpaden... Als de gebruiker zich kan vinden in het voorstel, wordt hij doorgestuurd naar een pagina met vluchten naar de bestemming tegen de beste prijzen.

De tool die gecreëerd werd op basis van ChatGPT werd gepromoot op de sociale media.

Het initiatief is om verschillende redenen interessant: het stelt Transavia in staat om zich te onderscheiden van concurrenten die allemaal dezelfde criteria aanbieden. Aangezien de consumenten steeds meer op hun smaken afgaan, zullen ze zeker verleid worden door deze nieuwe tool, aangezien het antwoord onmiddellijk gegeven wordt en de ervaring entertainend is. Het enige nadeel is dat de actie niet erg milieuvriendelijk is, omdat het mensen aanmoedigt om korteafstandsvluchten te nemen...

Archief / BRANDS