Fr

BRANDS

LG onthult zijn nieuwe merkidentiteit

Woensdag 19 April 2023

LG onthult zijn nieuwe merkidentiteit

LG Electronics heeft zijn nieuwe merkstrategie en visuele identiteit onthuld. Die werpen een nieuw licht op de kernwaarden van zijn ‘Life’s Good’-concept om het merk een nieuw gevoel van warmte en saamhorigheid te geven.

Op digitaal vlak zal het logo van het bedrijf veel expressiever worden zodat het letterlijk tot leven kan komen en kan interageren met de klanten, zo wordt ons verteld. Het logo van het merk, dat bestaat uit de letters ‘L’ en G’ kan tot acht unieke bewegingen uitvoeren, zoals knikken, draaien en
knipogen. 

Naast de baseline in de rode kleur zal LG een ‘actiever’ en dynamischer rood gebruiken voor zijn logo en dit voor alle touchpoints met zijn klanten. Het merk zorgde ook voor verschillende versies in wit en zwart om voor afwisseling te zorgen naargelang de unieke kenmerken van elk product of dienst. 

Verder heeft LG een nieuw lettertype ontworpen voor haar slogan Life's Good, die systematischer wordt gebruikt als brand asset op productverpakkingen. In het lettertype zijn verschillende vormen, die zijn geïnspireerd op LG-producten, op een subtiele manier geïntegreerd.
 

Archief / BRANDS