Fr

BRANDS

Dove ontwart de vooroordelen op LinkedIn

Maandag 27 Februari 2023

Dove ontwart de vooroordelen op LinkedIn

Dove heeft in samenwerking met LinkedIn een nieuwe sensibiliseringscampagne gelanceerd om de strijd aan te binden met de vooroordelen en discriminatie waarmee zwarte vrouwen op de werkvloer nog steeds worden geconfronteerd.
‘#BlackHairIsProfessional’ werd uitgewerkt na de resultaten van een recente studie, waaruit onder meer bleek dat “de kapsels van zwarte vrouwen 2,5 keer minder professioneel worden gevonden, in die mate dat 2/3 van de vrouwen ervoor zou kiezen hun kapsel te veranderen voor een sollicitatiegesprek en 41% hun krullend haar zou inruilen voor een steile coupe”.

‘#BlackHairIsProfessional’ wordt gevoerd op LinkedIn en bestaat uit portretten van zwarte vrouwen, waarbij de ene kant van hun haar recht lijkt en de andere gekruld...

Verder heeft Dove tegelijkertijd de ‘Crown Coalition’ opgericht om de wetgeving en sancties te optimaliseren voor bedrijven en managers die de wet niet naleven. Ze draait rond het aanpakken van onbewuste vooroordelen, en dit via gratis LinkedIn-cursussen om aldus een gezonde werkomgeving tot stand te brengen.

Archief / BRANDS