Fr

BRANDS

Ihop bouwt loyaliteit op door zich te laten inspireren door de wereld van cryptocurrencies (by Focalys)

Donderdag 21 April 2022

Ihop bouwt loyaliteit op door zich te laten inspireren door de wereld van cryptocurrencies (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft de restaurantketen Ihop, die gespecialiseerd is in pannenkoeken, een getrouwheidsprogramma opgezet dat alle codes van virtuele munteenheden gebruikt, maar zonder wallet of blockchain. 

Klanten kunnen een rekening openen bij de International Bank of Pancakes en ontvangen één ‘Pancoin’ voor elke vijf dollar die ze uitgeven in de restaurants, op de website of op de app van de keten. Zodra ze drie ‘Pancoins’ hebben verzameld, kunnen ze toegang krijgen tot een marktplaats in de app om deze ‘munten’ in te ruilen voor kortingsbonnen die dan kunnen worden gebruikt voor pannenkoeken, maar ook voor andere producten die door de keten worden aangeboden. Na een tijdje zal de app gepersonaliseerde vouchers op basis van de consumptievoorkeuren van de klant kunnen maken. En zoals bij veel cryptoprojecten zullen de meest trouwe fans toegang krijgen tot de bètaversie van de app. Zij verdienen dan tien ‘Pancoins’ en krijgen gratis verzending aangeboden voor online bestellingen. 

Naast de grappige knipoog naar de huidige cryptocurrency trend is dit getrouwheidsprogramma vooral interessant omdat het klanten aanmoedigt om de app van het merk te downloaden. Dat is namelijk vereist om punten te kunnen verzamelen. Bovendien past het systeem zijn beloningen geleidelijk aan de smaak van de klant aan, naarmate deze met het merk interageert.
 

Archief / BRANDS