Fr


Close

BRANDS

MediaMarkt voegt duurzaamheid toe aan zijn commerciële strategie

Dinsdag 5 April 2022

Omdat het wil bijdragen aan een duurzamere wereld kondigt Mediamarkt de introductie van het BetterWay logo aan. Dit logo komt op producten die wat betreft het productieproces, gebruik en end-of-life voldoen aan de strenge eisen die gerenommeerde en onafhankelijke instituten zoals de Duitse instituten Blauer Engel en EcoTopTen en het internationale EPEAT daaraan verbinden. De duurzaamheidscriteria hebben onder meer betrekking op maatschappelijk verantwoorde productie, gebruikte materialen, energieverbruik en de mate waarin het product kan gerecycleerd worden.

Momenteel is het aantal producten met een BetterWay logo relatief beperkt, maar dat zal gestaag groeien...
 
Seppe Eloot, head of sustainability Benelux MediaMarkt: “Het duurt wat langer voordat een product zich kwalificeert, maar dan staan niet alleen wij, maar ook de experts van de instituten achter het product. Gelukkig zien leveranciers steeds vaker dat het verduurzamen van hun producten belangrijk is. Daardoor zullen in de toekomst meer producten in aanmerking komen voor het logo.”

Archief / BRANDS