Fr

BRANDS

Sennheiser roept op om promocodes op te sporen in audiotracks (by Focalys)

Woensdag 23 Februari 2022

Sennheiser roept op om promocodes op te sporen in audiotracks (by Focalys)

Headsetmerk Sennheiser onderscheidde zich in november 2021 met een originele schattenjacht in vijf landen, waarbij het consumenten uitnodigde om promocodes te vinden die verborgen waren op het internet, maar ook op drukwerk in winkels. Bovendien waren er ook verstopt in audiotracks.
 
Deze codes waarmee de vinders Sennheiser-prijzen konden winnen, waren verborgen op sennheiser.com en op de productpagina's van bepaalde retailpartners. Ze zaten verstopt in afbeeldingen, teksten of in de audiotracks op de website. Zodra een code was gevonden, moest ze worden ingevoerd op de website sennheisertreasurehunt.com, om deel te nemen aan een wekelijkse trekking. Hoe meer codes de speler vond, hoe groter zijn kans om te winnen. De actie werd georganiseerd in Frankrijk, Duitsland, Australië, Nieuw-Zeeland en de VS. Op de sociale media van het merk konden de deelnemers tips en aanwijzingen ontdekken.
 
Deze promotieactie was slim bedacht, omdat zij aanzette tot een regelmatig bezoek aan de site en/of aan de verkooppunten om aldus de winstkansen te optimaliseren. Bovendien was dit niet zomaar een trekking, want de deelnemers konden hun kansen ook verhogen door nieuwe codes te vinden. Ten slotte was de innovatieve zoektocht in de audiotracks meer dan relevant, aangezien zij rechtstreeks verband hield met de kernactiviteiten van het merk.

Archief / BRANDS