Fr

BRANDS

KFC nodigt zijn fans uit om Black Friday links te laten liggen (by Focalys)

Woensdag 26 Januari 2022

KFC nodigt zijn fans uit om Black Friday links te laten liggen (by Focalys)

Dit jaar besloot KFC om Black Friday totaal anders aan te pakken, dit door te focussen op het begrip ‘deconnecteren’ onder de noemer ‘Black FryDay’. De plaats van afspraak voor de fans van de fastfoodketen was een pop-up restaurant op het platteland waar alles gratis was.

Dat restaurant bevond zich in Normandië, meer bepaald in de kleine gemeente Fry (170 inwoners). In plaats van deel te nemen aan het commerciële evenement van het jaar, nodigde de keten mensen uit om te komen proeven van gratis gebakken kip die ter plaatse in het restaurant werd bereid. Het doel was de mensen bewustmaken, door aan te tonen dat samenkomen met vrienden en familie voor een smulpartij op het platteland beter is dan eenzaam en alleen de hele dag door de talloze online promoties te scrollen. De actie werd ondersteund door een influencer campagne en testimonials van de ervaring werden op de sociale media van het merk gepost.

Deze actie past in alle huidige trends: het afwijzen van overconsumptie, de terugkeer naar de natuur, de ontdekking van nieuwe plaatsen dicht bij huis, het verlangen om te deconnecteren, de zoektocht naar ongewone ervaringen... Ze stelt KFC in staat om buzz te creëren op zijn platformen, maar ook in de regionale en nationale media, die uiteraard niet hebben nagelaten om duiding te geven rond het initiatief.

Archief / BRANDS