Fr

BRANDS

Carrefour waagt zich op Fortnite met 'The Healthy Map' (Focalys)

Maandag 23 Augustus 2021

Carrefour waagt zich op Fortnite met 'The Healthy Map' (Focalys)

Deze zomer onderscheidde Carrefour zich met een ongebruikelijke gamingactie. In het bekende game Fortnite creëerde het merk een kaart die ‘The Healthy Map’ werd gedoopt en die spelers in staat stelt levens te recupereren door te kiezen voor een betere voeding.
 
Op deze kaart verzorgen de personages zich indien nodig enkel met fruit, groenten en vis, terwijl ze gewoonlijk verzorgingskits en drankjes nodig hebben om levens te heroveren.
 
Het initiatief werd mogelijk gemaakt dankzij de creatieve modus van het spel waarmee spelers content kunnen creëren op hun eigen eiland. Het universum van de kaart is ecologisch en duurzaam, met bijvoorbeeld een hypermarkt die uitgerust is met een elektrisch herlaadstation, vrachtwagens die op bio ethaan rijden, een verantwoorde viszone, een boerderij met respect voor dierenwelzijn, enzovoort.
 
Terwijl de meeste merken gaming inzetten om hun producten en diensten te presenteren, koos Carrefour ervoor om jongeren achter de voedseltransitie te scharen door hun de mogelijkheid te bieden vooruit te geraken in het spel. De actie is slim gevonden en zou effect moeten hebben, als je weet dat Fortnite vorig jaar 359 spelers telde en een van de drukst gevolgde games is op streamingplatformen zoals Twitch.
 
De actie werd in de verf gezet op de sociale media.

Archief / BRANDS