Fr

BRANDS

Volvo bedenkt de ultieme Safety Test

Donderdag 8 April 2021

Volvo bedenkt de ultieme Safety Test

Grey London lanceert een nieuwe wereldwijde campagne voor Volvo die vertrekt vanuit het DNA van het Zweedse merk, dat vooral bekend staat om zijn extreme crashtests, met de bedoeling dat te verankeren in zijn huidige strategie. Die is gericht op de beperking van zijn milieu-impact en de elektrificatie van het merk: dat wil zijn impact tegen 2040 tot nul herleiden en binnen vijf jaar volledig elektrisch zijn.
 
De spot, geregisseerd door Ivan Zacharias (Smuggler), toont een Volvo-ingenieur die ons herinnert aan alle soorten tests die het merk in de loop der jaren heeft ontwikkeld, van zijn uitvinding van de driepuntsgordel tot deze ultieme test die Bjorn, zoals de man heet, ons wil voorstellen. Daarin zien we een Volvo die meer dan 30 meter boven de grond aan een kraan hangt en op het punt staat te crashen. Klein detail: de scène speelt zich af bij de poolcirkel. "Is dit de ultieme veiligheidstest?", vraagt Bjorn, tot zijn aandacht wordt getrokken door het geluid van een gigantische ijsberg die in zee stort. Antwoord: klimaatverandering is de ultieme veiligheidstest.
De campagne wordt ingezet op de Volvo-platformen; ze omvat ook OOH, print en radio.

Archief / BRANDS