Fr

BRANDS

Oreo gaga van Lady (Focalys)

Woensdag 27 Januari 2021

Oreo gaga van Lady (Focalys)

Oreo besloot om 2021 op een opvallende manier af te trappen met een gelimiteerde editie van zijn beroemde koekjes. Die was geïnspireerd op het nieuwste album van Lady Gaga. Deze originele en wereldwijde samenwerking wordt nog versterkt door een muzikaal element toe te voegen aan de verpakkingen van de koekjes.

Sinds 15 december kunnen geïnteresseerden zich inschrijven op ladygagaoreostanclub.com om aldus op de hoogte te blijven van de lancering van het product dat verwacht wordt in februari. De eerste 1.000 abonnees zullen een gratis pak koekjes krijgen zodra die van de band rollen in de fabrieken. De gelimiteerde editie bestaat uit roze en groene koekjes en wordt gepresenteerd in een verpakking in de kleuren van ‘Chromatica’, het album van de zangeres.

De verpakking bevat een QR-code die toegang geeft tot een muzikale activering op singitwithoreo.com (niet beschikbaar in België). Het principe: consumenten worden uitgenodigd om een ​​persoonlijke boodschap op te nemen die vervolgens wordt getransformeerd tot een song. Die kan dan gedeeld worden met hun dierbaren op sociale media. Elke ‘share’ geeft een kans om een prijs te winnen (koptelefoons, concerttickets,…). Tot slot schreef Lady Gaga speciaal voor de lancering het nummer ‘Oreograms’. Dat wordt weldra uitgebracht door de zangeres.
 
Dit soort co-branding acties die we eerder in de modewereld zagen, is zeldzaam voor de FMCG-sector. Het partnerschap is des te relevanter omdat de twee spelers dezelfde waarden delen (altruïsme, sharing, pop spirit) en zich richten op dezelfde doelgroep. Bovendien trekt de actie de aandacht van Gen Z, dit dankzij een muzikale uitdaging die de codes van TikTok toepast.

Archief / BRANDS