Fr

BRANDS

Volkswagen opent het kleinste verkooppunt ter wereld (Focalys)

Woensdag 6 Januari 2021

Volkswagen opent het kleinste verkooppunt ter wereld (Focalys)

In Australië bedacht Volkswagen in oktober 2020 een origineel verkooppunt dat gepresenteerd werd als de kleinste concessiehouder ter wereld. Het betrof een miniatuurwinkel waarin de verschillende modellen van het merk werden aangeboden. Voorbijgangers konden een QR-code scannen om het gewenste model uit te proberen en te kopen. Het concept is mogelijk een voorsmaakje van hoe het er in de autoverkoop van morgen zal aan toegaan.
 
De maquette achter glas die geïnstalleerd werd op openbare plaatsen (zoals de openluchtbioscopen die tijdens de pandemie werden gelanceerd), kopieert alle architecturale codes van nieuwe VW-concessiehouders, inclusief de schermen die de spots van het merk uitzenden. Doelstelling is om de SUV’s -Roc en T-Cross te promoten. Aan de buitenkant zijn de QR-codes op elke kant van de constructie afgebeeld zodat nieuwsgierige voorbijgangers die ze scannen de nieuwe wagens in augmented reality kunnen ontdekken. Ze kunnen ze in AR aanpassen aan hun eigen smaak, een testrit reserveren en zelfs de aangeboden modellen online aankopen…

Dit vernuftige initiatief heeft meerdere voordelen. Het beantwoordt aan de verwachtingen van klanten die op zoek zijn naar meeslepende ervaringen; het maakt komaf met de huidige beperkingen die de pandemie met zich meebrengt voor de dealers; het herinnert aan de reclame uit de begindagen van het merk (‘Think Small’) en het laat toe om een nieuw soort verkooppunt te testen dat goedkoop en toegankelijk is. De autoconstructeur plant om de ervaring ook voor zijn andere wagens en in andere landen te introduceren...

Archief / BRANDS