Fr

BRANDS

Ikea Japan spoort aan tot virtueel voyeurisme (Focalys)

Dinsdag 10 November 2020

Ikea Japan spoort aan tot virtueel voyeurisme (Focalys)

Van 28 tot 30 augustus konden bezoekers van de Ikea-winkel in de hippe wijk Harajuku in Tokio het interieur en het dagelijkse leven van Imma ontdekken en dit dankzij gigantische schermen. Imma is een Japanse vrouw die in een appartementje woont dat volgestouwd is met meubels van de Zweedse meubelgigant. Klein detail: Imma is een virtuele influencer die gevolgd wordt door 200.000 fans op Instagram.

Met dit originele initiatief wil Ikea het idee van ‘geluk in eigen huis’ verkennen. Net zoals Imma is ook het appartement in deze campagne virtueel. Het werd door Ikea bedacht. Voorbijgangers konden haar heel de dag volgen in haar huis, of ze nu aan het lezen was in de zetel of aan het stofzuigen was.

De actie is vernieuwend om twee redenen: eerst en vooral omdat Ikea een virtueel personage inzet om Ikea-producten in het winkelpunt te promoten. Daarnaast kunnen klanten zich ook onderdompelen in het persoonlijke leven van de influencer. We geven nog mee dat het niet de eerste samenwerking is tussen Imma en de retailer. Op de Instagrampagina van Ikea Japan promootte ze Efterträda, de eerste kleding- en accessoirecollectie van Ikea die online en in-store te koop is sinds 25 april.

Archief / BRANDS