Fr

BRANDS

Happiness op afstand voor Bru

Maandag 1 Juni 2020

Happiness op afstand voor Bru

De Belgen letten er steeds meer op dat ze lokale producten consumeren. 75% verkiest voedingswaren uit eigen land en 40% is zich ervan bewust dat lokaal shoppen goed is voor het milieu. Dat blijkt nochtans niet altijd uit hun mineraalwaterconsumptie.
 
Daarom startte Bru met ‘Eet lokaal. Drink lokaal’, een campagne die sinds april te zien is op tv, in de dagbladpers, digital en SoMe.
 
Ze is het werk van Happiness en krijgt nu een ‘gepersonaliseerd’ nationaal affichageluik: elke Belgische provincie krijgt haar eigen affiche met daarop het aanta kilometer dat ze van de Bru-bron verwijderd is.
 
Nathalie Marchand, group account director bij Happiness: “Deze campagne moet de aandacht van de Belgen vestigen op het feit dat Bru enkel lokaal verdeeld wordt en ze ertoe aanzetten zich af te vragen waar het water dat ze drinken vandaan komt, hoeveel kilometers het aflegt voor het in hun glas terechtkomt.”
 
Op de website van Bru kunnen consumenten ook zelf hun afstand tot de bron van het lichtbruisende water van Spadel berekenen.

Archief / BRANDS